Minden, ami a kendermagról tudni érdemes!

A CBD megjelenése óta kissé a köztudatban hátrébb szorul, azonban nem elfeledett hogy az emberiség egyik legsokoldalúbb tápanyagforrása a kendermag!

Mit kel tudni a kendermagról és milyen hatással van a kendermag a szervezetre?

A legfontosabb, hogy nagy mennyiségű fehérjetartalommal rendelkezik, ami az emberi szervezet számára az egyik leginkább hasznosítható növényi eredetű fehérje. 

Könnyen emészthető, nagyon gyorsan felszívódik, ezért kiváló alternatíva az állati eredetű fehérjék pótlására. 

Ezen felül növeli az energiaszintet, az anyagcserét, enyhíti az ízületi gyulladással járó tüneteket és sportolás után is segíthet az izmok regenerálásában.

A másik kiemelkedően jó adottsága, hogy kitűnő forrása az omega-3 és omega-6 esszenciális telítetlen zsírsavaknak. Ezeket a szervezetünk nem képes előállítani, így külső forrásból, táplálékkal kell pótolnunk.

Rettentő fontos kiemelni, hogy sok olyan zsírsav található a kendermagban, ami az emberi agy egészséges működéséhez szükséges. Ezért a kendermag rendszeres fogyasztása segíthet megelőzni az agynak olyan betegségeit is, mint pl. az Alzheimer-kór és Parkinson-kór. Továbbá javítja a memóriát és enyhíti a tüneteit a depressziós, szorongásos betegségeknek.

A kendermagban számos ásványi anyag is megtalálható még, mint a kalcium, vas, foszfor, magnézium, kálium, cink, mangán és réz. Ezenkívül E-vitamint és B-vitaminokat is tartalmaz.

A kendermag rendszeres fogyasztásával bevitt tápanyagoknak rengeteg pozitív élettani hatása van. Segítik az antioxidánsok termelődését, hozzájárulnak a szív-és érrendszer megfelelő működéséhez, segítenek megelőzni a szívbetegségek kialakulását és karbantartani a vérnyomást és a koleszterinszintet, segítenek helyreállítani és egyensúlyban tartani a vércukor szintet is és az immunrendszert is erősítik.  Emellett segít a bőr, a haj és a köröm egészségének megőrzésében.

Milyen összetételben tartalmaz tápanyagokat a kendermag?

A kendermag nagyjából 30 százaléka növényi olajat tartalmaz, omega-6-ban és omega-3-ban nagyon gazdag. A kendermag emellett jó minőségű növényi fehérjét is magas arányban tartalmaz, ráadásul jóval többet, mint a népszerű chiamag vagy lenmag. 

Aki nem bírja, vagy már unja a lenmag-, és útifűmaghéj-kúrát, az nyugodt szívvel lecserélheti hántolt kendermagra.

A kendermag fogyasztása a benne található egészséges zsíroknak köszönhetően csökkenti a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának rizikóját is. Állatkísérletekből például kiderült, hogy a kendermag vagy a kendermagolaj csökkentheti a túl magas vérnyomást, a vérrögök kialakulásának kockázatát és segítheti a szívroham utáni felépülést is.

A kendermag összetétele 100g-ban:

  • Víz 5,5 – 6 g
  • Olaj (triglicerid) 30 – 35 g
  • Fehérje 22 – 25 g
  • Szénhidrátok 35 – 37 g
  • Hamu 5 – 6 g
  • Oldhatatlan rostok 32 – 33 g
  • Oldható rostok 2,5 – 3,5 g
  • A-provitamin (béta-karotin) 5 – 6 mg
  • B1-vitamin (tiamin) 0,9 mg
  • B2-vitamin (riboflavin) 1,1 mg
  • B3-vitamin (niacin) 2,5 mg
  • B6-vitamin (piridoxin) 0,3 mg
  • B12-vitamin (cianokobalamin) nyomokban
  • C-vitamin (aszkorbinsav) 1,4 mg
  • D-vitamin (kolekalciferol) nyomokban
  • E-vitamin (alfa-tokoferol) 3 mg

A kendermagban található ásványi anyagok és nyomelemek:

  • Foszfor 8,302 
  • Kadmium 0,3 
  • Platina 9,2
  • Kálium 6,170 
  • Króm 0,65 
  • Higany 0,001 alatt
  • Magnézium 6,059 
  • Vas 179,0 
  • Szelén nyomokban
  • Kén 2,394 
  • Kalcium 1,680 
  • Stroncium 7,3
  • Alumínium 54,000 
  • Réz 12,0 
  • Nátrium 22,0 

Vélemények

Gondolatok azoktól, akik már úgy döntöttek, hogy támogatják szervezetüket a kannabisz kivonattal:

Megéri a Solthemp® termékeit választani!

Te próbáltad már?

Full spetrumú termék, akár egészen magas CBD koncentrációval, megbízható forgalmazótól.